https://www.naodemita.com

Rupiahtoto

https://www.mercadocentral.cl

https://www.laudeconce.cl

https://www.revistazocalo.com.mx

https://quinua.pe

https://skeptr.eu

https://opno.life

https://melchormiralles.es

https://www.fireflydaily.com

https://redticket.com.mx

https://erdmanncontemporary.co.za

https://www.vu-viet.co.uk

https://show-box.ooo

https://www.universia.cr

https://www.universia.hn

https://tomorrow.sg

https://www.cikatomas.com

https://oil24store.com

https://www.stefczyk.tv

https://www.codelabsindia.com

https://www.artenvielfalt-niedersachsen.jetzt

https://www.nima.net.tc

https://www.newwind.fr

https://www.palmbox.com.tw/

Romhányi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola

Digitális Témahét

Digitális Témahét


A pálya letölthető pdf formában innen.


       

Az ötödikesek wordart szófelhőkészítővel alkottak.


A nyolcadikosok “Facebook profilt” alkottak Rákóczinak: 


A harmadikosoknak készített Learningapps feladatgyűjtemény linkje.

A negyedikeseknek készített Genially elérhető ide kattintva.


Digitális témahét a Romhányi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában

2025.03.24-03.28.

 Iskolánkban az idei 10. Digitális Témahét kiemelt témái közül a digitális technológia eszközei és alkalmazásai az oktatásban, a mesterséges intelligencia felelősségteljes oktatási használata, digitális biztonság és digitális esélyteremtés, valamint az algoritmikus gondolkodás és programozás, mint az alkotás eszközei témákat választottuk és mivel a témahétre esett a Rákóczi emléknap, a projektet iskolánk névadója emlékére valósítottuk meg. A témahét során minden tanuló részt vett digitális képességek fejlesztésében tanítóikkal, tanáraikkal együtt.

Két előadást szerveztem az internet veszélyei, cyberbullying témához kapcsolódóan: az 5, 6, és 8. évfolyamnak tartott foglalkozásokat a Rétsági Rendőrkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának munkatársa, aki sok hasznos tanáccsal látta el tanulóinkat.

A hét során minden osztály II. Rákóczi Ferenc életének, munkásságának, történelmi jelentőségének járt utána és készített a témába, valamint a tananyagokhoz illő alkotást. Ezekhez használták a rendelkezésre álló digitális eszközeinket (tabletek, számítógépek, tanulói laptopok, Beebot).

Az 1.A osztályosokat a kis Rákóczi származása, születési helye ihlette meg és megrajzolták a várakat, melyek a fejedelem családjának birtokában voltak és hősiesen védték az ellenségekkel szemben.

Az 1.B osztályosoknak Beebot pálya készült a romhányi emlékhelyek kapcsán. Tanulóink elsajátították a kódolását és a többi alsós osztálynak is bemutatták, valamint az Aranyalma óvodába is elvitték egy foglalkozásra.

A másodikosaink a fejdelem gyermekkorával foglalkoztak: szövegértési, szövegalkotási képességeiket fejlesztették. Ehhez nagyszerű kvízt készítettek, saját illusztrációval.

A harmadikosok már jártasabbak a digitális világban, a tanórák során előszeretettel használják a digitális feladatokat. Tanítójuk Learningapps feladatgyűjteményt állított össze nekik: Rákóczi életéről igaz-hamis tankockával, a lakóhelyünk és iskolánk történelmi emlékeihez kvízfeladat készült és a matematikai feladatok gyakorlását is Rákóczihoz kapcsolta egy puzzle típusú tankockán.

A 4.A osztály szövegértési képességeinek fejlesztésére tanítójuk interaktív tananyagot állított össze Genially segítségével. Valamint egy sutori feladatgyűjteményt is ajánlott iskolásaink figyelmébe.

A 4.B osztály Rákóczihoz kapcsolódó ételeknek járt utána az internet segítségével. A kutatómunka eredményét (a Rákóczi túrós receptjét) infografikával jelenítették meg.

Az 5.A osztályosok osztályfőnökükkel a történelmi vonalat megragadva szógyűjteményt hoztak létre, ezt aztán a wordart alkalmazás segítségével szófelhők formájába öntötték.

Az 5.B osztályosok osztályfőnökükkel a honismeret és rajzórákon órákon Rákóczi életét képekben jelenítették meg. Az ő számukra előállítottunk egy AI generálta gondolattérképet is.

A hatodikosok idén tanulják történelemből a Rákóczi-szabadságharcot, így ők idővonalat alkottak, de készültek diabemutatók is.

A hetedik osztály vállalta az emléknapon a fejedelem bemutatását. Ők is a képes beszámoló formáját választották, Rákóczi életének főbb mozzanatai, a legfontosabb személyek kerültek bemutatásra a megemlékezés keretében kis „zászlókra” applikálva.

A nyolcadikosok meséltek a Rákóczi hadnagya című regényről, amit tavaly projekt keretében feldolgoztak. Sőt készült Rákóczinak egy „Facebook profil” is a digitális kultúra órákon a multimédiás elemek, képműveletek témakörében megszerzett ismereteik felhasználásával.

Az énekkar megtanulta a Csínom Palkó kezdetű dalt, melyet a megemlékezésen közösen elénekeltünk a Rákóczi szobornál.

Az összes alkotást egy diafilm kockáira applikálva kiállítottuk a Rákóczi szobor mellett. Egyes alkotásokhoz QR kód is készült, amely elvezet a feladatokat, információkat tartalmazó weboldalakhoz, így mások számára is elérhető.

Március 27-én, a Rákóczi emléknapon közös iskolai és községi megemlékezést tartottunk, melyre a meghívó a Canva alkalmazással készült iskolánkban. A megemlékezésen megszólalt a falu lakossága által készíttetett Rákóczi harang, a hetedikesek műsorát követően szalagokat helyeztünk el a szobornál álló kopjafára az Önkormányzat, az Aranyalma Óvoda, a Dalárda, a Rákóczi Szövetség romhányi tagjai és a Romhányi Barangolók képviselővel együtt.

Úgy vélem a történelmi múltunk ezen a héten nagyon jól összekapcsolódott iskolánkban a digitalizáció jelenével és jövője is lesz.

Szaniszlóné Hajduk Hajnalka

projektfelelős

 

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support